Friss topikok

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

2008 (7) 2009 (6) albán (2) apeh (4) bajnai gordon (18) barack obama (3) barátok közt (3) benkő dániel (2) bkv (12) boros bochkor (2) brfk (3) budaházy györgy (3) budai bernadett (2) budapest (9) comedy central (3) csendrendelet (3) csikós nindzsák (2) csoda (5) demszky gábor (2) digitális átállás (2) diplomácia (3) egészségügy (2) ensz (2) ep 2009 (2) ep kampány (6) európai unió (7) fásy ádám (2) fidesz (10) foci (9) fonogram díjátadó (2) forma 1 (2) forradalom (3) gaskó istván (4) gáz (2) gazdaság (11) geronazzo mária (2) guantanamo (3) gyenesei istván (2) gyurcsány (6) gyurcsány ferenc (11) h1n1 (4) halál (2) hellókarácsony (4) humor (2) hunvald györgy (4) igaz hír (22) interjú (4) izrael (2) jan slota (4) járvány (3) jay z (2) jobbik (3) jogdíj (2) katasztrófa (2) kereskedelmi rádió (4) kertész imre (2) kim dzsong il (2) kiszel tünde (2) kormány (3) közélet (3) kultúra (4) kuruc (2) kuttúra!!! (22) labdarúgás (6) lehet más a politika (2) lendvai ildikó (3) lista (10) lmp (2) magyarország (3) magyarság (168) magyar gárda (7) magyar televízió (2) mahasz (2) majtényi lászló (2) március 15 (3) máv (6) mazsihisz (2) mdf (2) média (3) megemlékezés (2) melegség (3) meleg büszkeség (3) metál (2) metallica (2) michael phelps (2) michelle wild (2) mongol (2) morvai krisztina (3) mp3 (2) mszp (13) nagyon olcsó poén (4) nemmagyarság (50) numizmatika (2) obama (7) oktatás (4) orbán (2) orbán viktor (9) ortt (3) otp (2) pápa (2) pécs (2) peking (2) pista bá (3) plakát (4) politika (6) pornó (2) rap (2) rasszizmus (2) rendőrség (5) robert fico (2) rtl klub (3) shitbreaker (3) siker (2) sólyom lászló (6) sport (17) szájbavágó (2) szdsz (9) szijjártó péter (2) szili katalin (2) szlovákia (6) szlovák nyelvtörvény (2) sztrájk (5) tankcsapda (2) technológia (2) terézváros (3) thierry henry (2) tilalom (2) tiltakozás (2) titok (2) tömegközlekedés (2) toroczkai lászló (2) történelem (3) tudomány (7) tüntetés (5) turizmus (2) újpest (2) választás (2) válság (22) vdszsz (3) xvi. benedek (2) xvi benedek (2) zavargás (3) zene (7) zenekarok (4) Még több cinke az arcodnak

Kertész Imre véletlenül balkanizálódott

bölönc úr @ 2009.11.09. 12:10

Szörnyű baleset történt a ma 80 éves Nobel-díjas író Kertész Imrével. Az éppen szokásos novemberi reinersdorfi bevásárlóútján tartózkodó író egy helyi könyvesboltból kilépve sétálni indult, amikor a zöldhatáron át véletlenül magyar területre tévedt. Az író azonnal ún. Balkán-sokkot kapott, és összeesett. Jelenleg a güssingi kórházban ápolják.

(A képen az író látható a baleset utáni órákban.)

Háziorvosa, Dr. Nussbaum szerint nem ritka ez a betegség, az arra genetikailag érzékenyek gyakran kapják el, amint balkáni levegő éri tüdejüket, vagy balkáni talajra lépnek. A tünetek szinte mindig megegyeznek: a betegnek hirtelen kiszőrösödik a mellkasa és a füle, mellkasára és fülére "Real Gangsta" feliratú aranyékszerek nőnek, valamint piros-fehér karszalag nő a bal felkarjára. Ezenkívül elfelejt beszélni, csak Ogli G és Kárpátia dalszövegeken keresztül tud kommunikálni.

„A gyógyulás nagyon hosszú ideig tart, és egyáltalán nem biztos, hogy sikerül. Svájcban egy klinikán foglalkoznak de-balkanizációval, de nagyon hosszú a váróslista, lehet, hogy egy évbe is telik amíg sorra kerül.” - tette hozzá az orvos. Felépüléséig Kertész nem vezethet autót sem: a Balkán-sokk ugyanis agresszív dudahasználatot, és felelőtlen száguldozást is okoz. Az eset sajnos nem az első: a Nobel-díjas író legutoljára két éve lett rosszul, amikor szokásával ellentétben felbontott egy Magyarországról küldött levelet.

416 komment · 3 trackback

Címkék: kultúra magyarság kertész imre nemmagyarság

A bejegyzés trackback címe:

https://shitbreaker.blog.hu/api/trackback/id/tr991511167

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Önimrekertészítés 2009.11.09. 22:09:51

Pfú öccsém! Emlékszel mennyire bepipult az antiszemitizmus.hu, mikor észrevette, hogy Szentmihályi Szabó Péter leimrekertészezte a Mi Nobel-díjasunkat? (A személyes névmás által jelölt populáció beazonosításáát az olvasó ízlésére bíznám.) Merthogy - en...

Trackback: Kertész Imre igazsága 2009.11.09. 16:16:50

Szeretem Kertész életigenlő depresszióját. Nem mondom, hogy olyan akarok lenni mint Ő, én olyan akarok lenni mint Én, de pontosan ez a lényeg. Kertész pontosan olyan mint önmaga, megengedheti magának hogy önmaga lehessen, felépítette saját magát, a sor...

Trackback: Széljobbos uralom Magyarországon 2009.11.09. 14:22:28

Sajnos, ismét bebizonyosodott, hogy a Nobel-díj nem feltétlenül függ össze az ésszel, intelligenciával, összefüggésekben való gondolkodással. Persze az is lehet, hogy Kertész Imrét csak utolérte végül az öregkori szenilitás, mindenesetre sikerrel beáll...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pirij 2009.11.09. 18:23:46

Vagy pl.Szolzsenyicin:Ivan Gyenyiszovics egy napja - ott mi volt,népünnepély?

Kivlov 2009.11.09. 18:24:16

senkiházi, vén, sárgacsillagos péló. kötél kéne ennek, nem nobel-díj.

RobN 2009.11.09. 18:26:09

Két dolog:.Örülnék,ha Kertész úr legközelebb megvilágítaná számunkra a sötétből kivezető utat.A másik, hogy dolgozzuk fel a nácizmust és a szocializmust ha nem hagyják (mert vannak akik ebből még jelentősen profitálnak),hogy nézzünk szembe az igazsággal?Mi az igazság?

tomi257 2009.11.09. 18:31:43

musza dagh! abban minden benne van. évvekkel a 2ik vh elött! de az nem menö, mert csak örmények voltak:( szaros világ!

Unommáazegészet 2009.11.09. 18:32:27

Nyáron azt mondták a zsidók, hogy nagy az antiszemitizmus Magyarországon, ránk fér még egy holokauszt-konferencia. Palesztinok figyelem! Tartsatok már ezeknek egy-kétszáz/ezer palesztin-konferenciát!

Unommáazegészet 2009.11.09. 18:38:45

Kertész Imre egyébként iskolapéldája annak, hogy a zsidók tartják életben a rasszizmust.

pirij 2009.11.09. 18:44:26

@tomi257: Nincs igazad, a pontos címe:Franz Werfel - A Musza Dag negyven napja
Az eredeti kiadásban németül valóban Dagh.
De mindegy is ezeknek az örményeknek nem volt színházuk és úszómedencéjük,mint a fent említett k.i.-éknek a táborokban.

moncayo 2009.11.09. 18:46:20

@borgir: igazad van, makaón nyerte Gorcsev Iván :))

Bár KI szerintem kártyázni sem tud.

pirij 2009.11.09. 18:48:46

@moncayo: Még Gorcsev Iván is jobban megérdemelte....

Gregor Elmarsson 2009.11.09. 18:52:34

1. Nem olvastam a sorstalanságot, így a művet nem tudom bírálni, s azt sem tudom, hogy Kertész Imre tehetséges, vagy tehetségtelen, mármint az én ízlésem szerint.

2. Az eddig általam olvasott megnyilatkozásai alapján egy igazi gyökér huhogó taplónak tartom, aki annyit tud Magyarországról, mint tyúk az ábécéről.

3. Nem igazán értem, érzem, hogy a magam harminc évével hogyan kellene az identitásom szintjén feldolgoznom azt, hogy a náci Németország 65 éve megszállta Magyarországot, és néhány ezer pribék segítségével (akiknek igazi identitásuk a gyűlölet és a hatalommánia volt, nem a nyilasság, lásd tömegesen léptek be a háború után az ÁVO-ba) többszázezer zsidót bevagonírozott. Irtózatos, persze, és megrázó, hogy megtörtént, de nekem hol van ebben a felelősségem?

Aldobói Feldob 2009.11.09. 19:00:04

Kertész jobb híján és gondolkodás helyett megint előkapta a bombabiztos náci kártyáját. Ez ugye mindig bevált neki eddig. Gondolom, így 80 körül és a halál egyre biztosabb tudatában úgy érezhette, jól megmondja még a magáét utoljára ennek a szemét, fasiszta világnak. S gondolhatta még csendben, hátha ezért az újabb nácizó kirohanásért, talán leesik valami takaros irodalmi díjacska (is). Mert elismerésből és pénzből (ugye) sosem elég.

öregmogyi 2009.11.09. 19:03:58

no, akkor beszéljük ki / dolgozzuk fel a
holokausztot! Kezdjük azzal, hogy mi ez a kavarás az áldozatok számával? Hogy folyton fölfelé módosítják... Olyan szinten, hogy egy Times-os történelmi atlasz magyar kiadója -az angol szerző tudta nélkül- megsokszorozta a magyarországi áldozatok számát? (a magyar kiadásban) Hmmm...

Aztán jó lenne már eldönteni azt is, hogy egy munkatábor mikortól válik "haláltáborrá"!

Beszéljünk olyan dolgokról is, hogy pár éve szinte kiközösítették Ausztriát, amiért a nagypofájú /enyhén antiszemita Hayder került hatalomra, de most a szlovákok ellen (akik nem csak pofáznak, hanem törvényeket hoznak, esetleg ütnek-vernek) semmit nem tesznek.
Persze ha Slotának lenne egy rossz szava a zsidókra... de nem hülye ő se.

Picitures doktor 2009.11.09. 19:08:03

Állj,állj,állj!!!Most óvastam a zindexen,hogy az egész nem úgy zajlott le,ahogy le vagyon írva.Kertész Imre szabadkozik erősen,az állítólagos szavai miatt.Aszonta,hogy ő magyar,és ez a hazája.No.blog indul...........

Gallion 2009.11.09. 19:09:10

@öregmogyi: Oké, kezdjük a kibeszélést. Haláltábor az, ahol pl. igy jártak a zsidók:

sherryx.files.wordpress.com/2009/04/holocaust00.jpg

upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a4/Holocaust123.JPG

anyátok 2009.11.09. 19:10:13

@psmith:
" a magyar népességnek gyakorlatilag semmi köze a holokauszthoz"

Bizony, semmi. Fütyültek rá. Egy szót sem szóltak azok ellen a nyilaskák ellen, akik ártatlan öregeket, gyerekeket vagonokba gyömöszöltek.

anyátok 2009.11.09. 19:12:19

@moncayo: "Igaza volt Rejtő Jenőnek, Nobel díjat pokeren is lehet nyerni" - Te műveletlen balkáni! Nem pókeren, hanem makaón!

Közöd?? (törölt) 2009.11.09. 19:15:05

rosszhírem van srácok az antiszemita őrjöngésnek vége: index.hu/kultur/klassz/2009/11/09/kertesz_imre_hazaja_magyarorszag/

most mi lesz velete? xD

Közöd?? (törölt) 2009.11.09. 19:16:14

@Gregor Elmarsson: ki a frász mondta hogy ebben felelőséged van?

ChatMan 2009.11.09. 19:17:45

Ez után a "balkanizálódós" duma után én is úgy érzem, hogy magyarország minden egyes alkalommal egy picit balkanizálódik, amikor kertész magyar földre lép.

bunko_jobbos 2009.11.09. 19:17:53

Ez fricska nagyon szellemes.

jennings 2009.11.09. 19:19:28

@zardus: butaságot beszélsz, nem hinném, hogy szeretnél "ilyen" - szerinted - pozitív diszkriminációt...
Csak hogy világos legyen:
Magyarországon a numerus clausus az 1920. évi XXV. törvénycikk közkeletű elnevezése. Ennek alapján lépett életbe az a jogszabály, miszerint a tudományegyetemekre, a műegyetemre, a budapesti egyetemi közgazdaság-tudományi karára és a jogakadémiákra való beiratkozás feltételévé vált „a nemzethűség s erkölcsi tekintetben feltétlenül megbízhatóság”.

„…másfelől arra is figyelemmel kell lenni, hogy az ország területén lakó egyes népfajokhoz és nemzetiségekhez tartozó ifjak arányszáma a hallgatók közt lehetőleg elérje az illető népfaj vagy nemzetiség országos arányszámát, de legalább kitegye annak kilenctizedrészét.” (1920. évi XXV.tc)

E törvény szó szerint nem tartalmazza a zsidó szót, de az 1920-ban 6%-os zsidóság számára az alsó korlátokról beszélő törvény valójában felső korlátot jelentett. Ha ugyanis ahhoz, hogy a maradék 94% nem-zsidóság legalább kitegye annak kilenctizedrészét, szükség van 84.6% nem-zsidó hallgatóra, következésképp a magyar zsidóságra egy 15.4%-os felső korlátozás adódik. Ezzel szemben 1920-ban csak 10.4% zsidó hallgató volt, tehát a zsidóság aránya még akár 4% ponttal növelhető is lett volna. A tényleges korlátozási probléma tehát nem a globális százalékok szintjén, hanem az egyes egyetemi szakirányokon belüli százalékok szintjén látszik csak. A választható szakok közti hagyományosan egyenetlen zsidó eloszlás miatt így végülis az 1920-as törvény zsidóellenes tartalmú, annak ellenére, hogy ezt a törvény nem mondja ki szó szerint.

A zsidók aránya az egyetemi és főiskolai hallgatók között[6]:

* 1920: 10,4%
* 1921: 11,6%
* 1922: 11,2%
* 1923: 10,4%

* 1924: 9,5%
* 1925: 8,9%
* 1926: 8,2%
* 1927: 8,0%

* 1928: 8,4%
* 1929: 9,0%
* 1930: 10,0%
* 1931: 11,9%

* 1932: 12,0%
* 1933: 11,1%
* 1934: 9,7%
* 1935: 8,1%

A numerus clausus törvény „zártszám” rendszerű felvételi szabályozást vezetett be a felsőoktatási intézményekben, kvótákat állított fel az országban élő „népfajok és nemzetiségek” nagysága szerint. A törvény 1920-ban született, ekkor már a trianoni békeszerződés a kevert népességű területek többségét leválasztotta Magyarországról, így egyértelmű volt hogy a „népfajokra és nemzetiségekre” megállapított kvótarendszer mindenekelőtt a felsőoktatásban országos arányszámuknál jóval nagyobb mértékben jelenlévő zsidókra vonatkozik.

jajjnemár 2009.11.09. 19:19:38

Hagyjátok már végre abba egymás cseszegetését.

skovalsky 2009.11.09. 19:21:50

@anyátok: Te műveletlen balkáni! mégis mi faszt tehettek volna a fegyverekkel szemben, tudom te egyedül rambóként ledaráltad volna a nyilas különítményt. Biztos vagyok benne, hogy sok zsidó család, gyerek menekült meg a szomszéd padlásán, pincéjében.

jennings 2009.11.09. 19:24:58

@skovalsky:
hát nem... sajnos... voltak páran, de a számuk a deportáltakénak 1 százalékát sem éri el...

Rücsök 2009.11.09. 19:25:21

@Corea: Figyúzz, te bunkó! A "rühelli" szót két "l"-lel írják. Nem tudtad? Miért nem tudtad? Hány éves vagy? Három? Mertha csak három éves, akkor oké, hogy nem tudtad. Ha hét, akkor már jogos fölvetésem, mely szerint te egy barom-állat vagy, ki nemhogy olvasni nem tudsz, de írni sem!
Vedd elő - de gyorsan! - az általános iskola 3. osztályának nyelvtan-könyvét, oszt tanulj. Ha azt mondanám, paraszt vagy, még dicsérnélek. De te inkább egy amőbának "látszó tárgy" vagy, kire boldogan rálépnék, és jobbra-balra mozgatva mindkét lábam - eltaposnálak. Még laposabbra, mint amilyen most vagy!
Bameg, meg "csókok", é

Közöd?? (törölt) 2009.11.09. 19:27:19

@pirij: kitől? kirögöhésnél több érzelmet nem érdemes nyilasokra pazarolni...

anyátok 2009.11.09. 19:27:28

@skovalsky:
A francia maquis bezzeg tudta, mit tehet. Felrobbantották a sineket az Auschwitzba (stb-be) tartó vonatok előtt. Nem a zsidókért - azokat ők is utálták - hanem a francia GLOIRE végett.
Akinek van gerince, annak van. Akinek nincs, annak nincs.

Közöd?? (törölt) 2009.11.09. 19:29:08

@skovalsky: egész másról van szó, inkább a magyar állam és szervezetei mondtak csődöt akárcsak manapság, nem baj a győztesek majd levonják a konzekvenciát, hogy ezt az államot nem szabad életbenhagyni azt a sok marha nézhet ki a fejéből amikor megszüntetik...

RobN 2009.11.09. 19:31:59

@anyátok: Egy diktatúrában (háborúban) ki és mit tudott volna tenni a hadsereg ellen? Ma demokrácia van (MSZP-SZDSZ szerint)és demonstrációért (Sztálin könyv-tojástartó) testüreg vizsgálat jár.A komolyabb rendőri "intézkedésekről" nem is beszélve (2006).
Egyébként meg undorító,hogy az áldozatok emlékével milyen manipulációkra képesek egyesek még mindig!

Rücsök 2009.11.09. 19:32:01

Tisztelt Bölönc "úr! Bár sosem jártam "oldalán", bizton állítom, Ön azon birkák csoportjába tartozik, melyek bégetve mennek - boldogan! - a tiló alá. Kíváncsian figyelem majd véres halálukat, utolsó hörgésüket, egyenként, persze.
Sok okom van fentebbi véleményem alátámasztására, de Önt nem tartom érdemesnek arra, hogy e sok okot felsorolni akarjam.
Én innen elmegyek. Messze. Önök meg öljék meg - egymást. Lehetőleg a 32 IQ-jú birkákat - ha megkérhetném. Fél évük van rá, akkor érkezem vissza. Addigra rendet akarok! Pl. Ön nélkül. Kellemes vastagbél-rákot kívánok (szörnyű fájdalmakkal, persze), agydaganatot nem, mert az - esetleg - nem fáj. És akkor én boldogtalan leszek. De pl. a veserák, a prosztatarák, a hasnyálmirigy rák fáj. Nagy a választék, válasszon hát, miben akar meghalni - hamarosan. És vigyázzon, mielőtt válaszol! HAT ujjal születtem. ÉN LÁTOK az Ön jövőjébe is. E Bunkóország jövőjébe is!
"Csókok", é
Ps. Nincs - esetleg - rossz közérzete mostanában? Mert a H1N1 vírus mutánsa is öl. Sajnos- az Ön esetében - gyorsan. Fulladásos halál, "csak" öt percig tart, mondjuk az szörnyű. Láttam!

anyátok 2009.11.09. 19:32:46

Gyerekek, hol a fenébe lehet elovasni az eredeti, német nyelvű K.I. szöveget? Kérekszépen egy linket!

anyátok 2009.11.09. 19:35:45

@Viziptypang:
L. előző előtti hsz.emet a francia ellenállókról.
Sokra, persze, nem mentek vele, de legalább voltak.
Nálunk viszont csak Gömbös szobrát sikerült felrobbantani. Az se semmi, de a kérdés az volt, hogy mi közünk volt a holokauszthoz?

pirij 2009.11.09. 19:38:10

@Közöd??: Hol vannak ma Magyarországon nyilasok?
A Nyilaskeresztes pártot betiltották 1945-ben.Át is repültek rögtön a komcsikhoz.A Hűség Házába rögtön az ÁVO költözött - a cellák egyrésze készen állt,de azért még 3 háztömbnyit bővítettek rajta.
Kaftános barátunk túllőtt a CÉLON - ettől csinált be.

jennings 2009.11.09. 19:38:27

@Gregor Elmarsson: szerintem a harminc éveddel kezdd ott, hogy megkérdezed a nagyszüleidet, hogy mit csináltak 1944 április és június között... Hogy ott, ahol éltek, hogyan történt a deportálás, ők mit csináltak akkoriban... Amúgy meg kérdezz meg egy logisztikai szakértőt, hogy mekkora apparátusra van szükség durván félmillió ember elszállítására a korabeli, a mainál egy korttyal nagyobb Magyarországról, hányan kellenek az összeterelésükhöz (csendőrség stb.), hányan a hátramaradt ingóságok alapos leltározásához (közigazgatás), hányan a központi raktárakba szállításhoz (fuvarozás), majd hányan ezen javak kiosztásához (s persze hány igénylő kell...)És persze tegyük hozzá a vasutasokat...
Szóval azt hiszem, alul becsülöd a létszámot... nem pár ezer volt az... sajnos...

jajjnemár 2009.11.09. 19:43:47

Borzasztó ez a vircsaft. Kérlek egy ember ostobaságát ne húzzátok rá egy egész népcsoportra. Ha Kertész alóban úgy nyilatkozott, ahogy azt az első verzióban olvashattuk, akkor megérdemli, hogy ez az ország a maga zsidó és nem zsidó magyarjaival közösen kitagadja magából. De azt nem szabad, hogy emiatt minden zsidóra rásüssék a hazaáruló bélyeget. És azt is kikérem magamnak, hogy azon szintén helytelenül viselkedő emberek miatt, akiket mélyen megbántottak hazaszeretetükben az író szavai, és felháborodásukban az egész zsidóságon megtorolnék egy ember szavait az egész nem zsidó magyarságot fasiszta, rasszista, műveletlen és irtani való népségnek titulálják. Magyarország nem balkán, nem a világ seggluka, hanem egy nagyon is használható, jó hely. Nem kell telemocskolni a benne lakóknak - pl ilyen hagnvételű komentekkel, mint fent olvashatók - és mindjárt jobb lesz mindenki közérzete.

anyátok 2009.11.09. 19:44:49

@jennings: " hányan a hátramaradt ingóságok alapos leltározásához (közigazgatás), hányan a központi raktárakba szállításhoz (fuvarozás), majd hányan ezen javak kiosztásához "
Gondolod, hogy így ment? nem az volt, hogy aki birja, marja?

RobN 2009.11.09. 19:45:22

@anyátok: Mo. Németország szövetségese volt, Franciaország nem.Eközben sok Magyar a Donnál haldoklott.

jajjnemár 2009.11.09. 19:49:57

és még valami... ha Kertész szavait félrefordították, akkor mindenki, aki itt fröcskölt, bocsánatkéréssel tartozik személy szerint neki. Remélem erre is lesz erőtök és időtök - ha tényleg férlefordításról van szó.

jennings 2009.11.09. 19:51:37

@anyátok: az is volt, de az esetek jelentős részében nagyon precíz leltárak maradtak fenn... a magyar közigazgatás alapos volt... Komoly levéltári anyag maradt fenn... Csak, hogy pontos legyek:
A kollaboráns magyar kormány számára a zsidó vagyonok elkobzásával elvileg széles mozgástér nyílt. Az államkincstár ellentételezés nélküli hatalmas bevétele felvillantotta a szociális feszültségek enyhítésének, a támogatói bázis kiszélesítésének és a háborús kiadások további finanszírozásának a lehetőségét. Ennek megfelelően a Sztójay-kormány nagy lendülettel látott hozzá zsidóság kirablásához. A jog- és vagyonfosztó rendeletek közül a legfontosabb az 1944. április 14-én kelt 1600/1944. számú, "a zsidók vagyonának bejelentéséről és zár alá vételéről" szóló kormányrendelet volt. Ez kimondta, hogy a zsidók kötelesek bejelenteni minden vagyonukat, kivéve a személyes használati tárgyakat, feltéve, hogy ezek összértéke nem haladja meg a 10 ezer pengőt. Az ingatlan (ház, lakás, bérelt föld, üzem) éppúgy bejelentési kötelezettség alá esett, mint minden ingóság: részvények, bankbetétek, műkincsek, ékszerek, bélyegek, de még a zsidó tulajdonban lévő ősállatcsontok is. A rendelkezés csak abban az esetben nem vonatkozott a házastársak és jegyesek jegygyűrűire, ha nem tartalmaztak drágakövet vagy igazgyöngyöt. Mindez a vagyon állami zár alá került.
1944 nyarán a kormányzat úgy döntött, hogy az óriási mennyiségű zsidó vagyon zárolása után felállít egy hivatalt az elkobzott javak kezelésére és ellenőrzésére. 1944. június elején hozták létre a Zsidók Anyagi és Vagyonjogi Ügyeinek Megoldására Kinevezett Kormánybiztos Hivatalát, amelynek élére vitéz Turvölgyi Albert pénzügyminisztériumi osztályfőnököt nevezték ki. Hasonló ellenőrző, kezelő funkciója volt a Zsidók Zár Alá Vett Műtárgyainak Számbavételére és Megőrzésére Kinevezett Kormánybiztos Hivatalának. Ezt Csánky Dénes festőművész, az Országos Magyar Szépművészeti Múzeum főigazgatója irányította. Megkezdődött az értékek kiárusítása, szétosztása és elárverezése. A háború miatt nélkülöző lakosság országszerte tömegesen igényelt zsidóktól elvett ruhát, cipőt, ágyneműt, bútort. Megindult a roham a lakásokért, üzletekért, árukészletekért. Virágzott a korrupció, mindennapossá váltak a lopások, önkényes foglalások. "A. zsidó orvost elvitték munkatáborba, ötéves gyermekét a gettó lakosaival együtt vagonban Lengyelországba, de a rendelő a helyén maradt. A. iskolatársam volt. Rendelőjét korszerűen rendezte be, röntgengéppel, elektrokardiogrammal. Mindez vidéken ritkaság. A rendelőért, a röntgengépért, felszerelésért ketten vetélkedtek: a helybeli tisztiorvos, s egy belgyógyász. A rablók nem tudtak megegyezni. A vitából lovagias ügy keletkezett, párbaj. Mert mi lovagias nép, úri emberek vagyunk, kérlekalássan" - írta naplójába 1944 nyarán Márai Sándor. A zsidók földjeinek, ingatlanjainak egy részét állami szociális intézményeknek (például társadalombiztosítás, Országos Nép- és Családvédelmi Alap) és kormányhű szervezeteknek (például Vitézi Szék) adták ingyen vagy igen alacsony áron. A kisebb házakat óvodának, orvosi rendelőnek rendezték be, a kiürült otthonokat orvosok és jegyzők kapták meg szolgálati lakásként.
DE A "LEGSZEBB":
A gettósítás és deportálás költségeit (fuvardíj, csendőrök napidíja stb.) a 157.880-as postatakarékpénztári számláról, azaz az elkobzott zsidó vagyon központi letéti számlájáról fedezték. Így vált a magyar holokauszt önfinanszírozóvá. A gettóba költözés előtt a csomagolásra a magyar csendőrség és rendőrség sokszor csak 5-15 percet engedélyezett, így számos magyar zsidó ekkor látta utoljára házát, földjét, állatát, bútorait. Miután a zsidókat elvitték, a lakosság gyakran széthordta a gazdátlanná vált értékeket. A gettókban és gyűjtőtáborokban a gazdagabbnak vélt zsidókat rendszeresen kegyetlen kihallgatásnak vetették alá. A zsidók egy része már ott elvesztette elrejtett és biztonságban hitt ékszereinek, készpénzének és egyéb értékeinek jelentős részét. A deportálás során a vagonokba zsúfolt, a nyári hőségben fuldokló, éhező emberek ékszereket ajánlottak a kísérő őrségnek. Cserében vizet, élelmet vagy csak a vagon ajtajának rövid kinyitását kérték. Könyörögtek, hogy végre szellőztethessenek, elvégezhessék szükségleteiket és kirakodhassák az útközben meghaltak holttesteit. Mire - általában Kassánál- a német őrség átvette a deportáltakat, a legtöbb magyar zsidónak már csak egy bőröndje, a rajta lévő ruhája, némi élelmiszere és néhány féltve őrzött ékszere, órája, értékes vagy kedves tárgya maradt.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.09. 19:52:05

@jajjnemár:

édespofám! a blog nevét olvastad? és a többi posztot?

pirij 2009.11.09. 19:54:20

Remélem valaki emlékszik még,hogy 1941 decemberétől az USA-ban a japánokat zárták hasonló munkatáborokba - mint hadviselő ellenséges nép polgárait.A zsidóság hadviselő félnek nyilvánította magát Londonban - sőt hadsereget is toborzott és be is vetették őket a német hadsereg ellen.Mi a meglepő,hogy Magyaro.1944. márc.19.-ei megszállása után a németek ugyanígy jártak el?

ellenszenvesfigura 2009.11.09. 19:55:09

úristen, még mindig ez megy? de jó nektek.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.09. 19:56:44

az indezen már kint van; imre kertész: magyar

jennings 2009.11.09. 19:56:56

@pirij:
valóban semmi...
csak az a baj, hogy a magyarok csinálták...
a magyar országgyűlés és a magyar kormány hozta a törvényeket, adta ki a rendeleteket...

jajjnemár 2009.11.09. 19:57:07

és? mit akarsz ezzel nekem mondani? (nem vagyok az édespofád egyébként.)

jajjnemár 2009.11.09. 19:59:52

@Panther V.: el, azt hiszem. Tisztára, mintha szarba léptem volna. (A cicuskád sem vagyok)

olvasom a kuruc.infót ....nem szarabb az indexnél 2009.11.09. 20:03:06

@Parajpuding: van benn valami....abban amit mondtál... és ne fogalmazd át.. egy cseppet sem...

pirij 2009.11.09. 20:03:10

@jennings: Mint a megszállt orzságok mindegyikében Európában.Különösen a győzteseknél:Franciaország,Románia,Szlovákia,Szerbia,Ukrajna,Lengyelország stb.

skovalsky 2009.11.09. 20:06:12

@Közöd??: Állami szinten lehet, hogy több lehetőség lett volna mondjuk megnézném én itt a sok szájhős tökös diplomáciáját az akkori fasiszta Németországgal szemben, ettől függetlenül is ostobaság a nyilasok és politika bűneivel a magyar népet vádolni ezt a németek sem teszik magukkal.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.09. 20:08:55

@skovalsky:

ne legyél Gyurcsány. Németország náci volt. Olaszország volt fasiszta.

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.11.09. 20:15:54

@skovalsky:

Szerintem nem. Milosevics nemzeti szocialista volt. Vagy baloldali nacionalista?

Fittipaldi 2009.11.09. 20:16:04

Igaza van Kertésznek, hogy szaros az ország, de kik is tették azzá? A szélsőségesen liberós pajtásai és a volt komcsi haverjaik, nem az "antiszemiták".
Nagyon bírom, amikor egyesek szétkúrnak valamit (jelen esetben az országot), aztán nyavajognak, hogy milyen szar.

Lopez 630310 · http://seifcallcenter.mindenkilapja.hu 2009.11.09. 20:19:11

@moncayo: A Rejtő könyvben, Gorcsev Iván nem pókeren, hanem Makaó-n nyerte el a fazikai Nobel díjat. :-)

jennings 2009.11.09. 20:24:19

@pirij:
csak pontosan... Lengyelországban nem volt kollaboráló kormány. Romániát nem szállták meg. Jugoszlávia lerohanása után szerb része protektorátus volt, a horvát töredék része volt kollaboráló - és volt egy (pontosabban két) igen masszív ellenállási mozgalom... Franciaország csak kisebb részén volt a Petain-féle bábállam, a másik fele német megszállás alatt volt - német közigazgatással, és mindenhol ellenállókkal...
mindez persze nem akadályozta meg egyik helyen se a kormányokat, hogy magukévá tegyék az elvárásokat, sőt, akár túl is teljesítsék azokat...

mokas_gizi 2009.11.09. 20:24:42

Nevetséges hogy egyes emberek bármit mondhatnak a médiában büntetlenül + még utána le is próbálják tagadni...
Ha ezt meg valaki szóváteszi akkor antiszemita rosszabb esetben Náci...

mialenyeg 2009.11.09. 20:25:36

Nem olvastam el semmit Kertesztol. Egyszer beleolvastam a Sorstalansagba, de eleg szar volt, szerintem, igy le is raktam azonnal. Nem ismerem Kerteszt, nekem aztan mindegy hogyan es miert vonja egy kalap ala a Balkant, o is csak egy ugyanolyan taho, mint en.

A holokausztot a haboru osszes tobbi borzalmaval es kovetkezmenyevel egyutt meg meg nagyon sokaig nem lehet feldolgozni, kar eroltetni.

moncayo 2009.11.09. 20:25:41

@Rücsök: Te még KI-nél is nagyobb tahó vagy! Utoljára ennyi marhaságot összehordni Gyurcsánynál láttam.

anyátok 2009.11.09. 20:27:07

@Viziptypang: "sok Magyar a Donnál haldoklott".

Úgy bizony. És honfitársaik ezt is tűrték...
Hét istenbizny csak Arany János miatt nem tagadom meg a hazámat

@Isaac Méndez:

Köszönöm!

pirij 2009.11.09. 20:31:23

@jennings: erről beszéltem - mit ért az ellenállás?

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.11.09. 20:44:06

Kertész Imre -számomra- nem magyar.

És nem azért mert az ami, hanem azért, ahogy viselkedik. Ő (le)minősítő jelzőnek használja a magyart, pedig az egy népcsoport megnevezése. Pont ugyanolyan hányatott sorsú, mint az a másiké, amire Ő kifejezetten büszke, hogy felmenői révén a részese lehet.

czejp (törölt) 2009.11.09. 20:50:58

@skovalsky: Hát már számlagyárunk sem maradt ?

anyátok 2009.11.09. 20:56:34

@jennings:
Köszönöm a pontos történetet - kimásoltam.

matkó 2009.11.09. 20:57:20

Hogy itt sokan még kedvenc nemzetük nevét se tudják helyesen írni... Így kell: magyar. És ha ezen múlik, akkor ez is legyen inkább kisbetűs: magyarország. Hülye anglománok.

kvadrillio 2009.11.09. 21:03:57

Itt élek Magyarországon. Ezen belül is Budapesten. Itt is születtem. Szeretem a Hazám. :)
Ja, és a cocilizmusban is sok nagyon jó könyvet olvastam.
Kertészt nem. Ezért bocsánatot kérek tőle.

RobN 2009.11.09. 21:05:45

@Pásztortáska: Mindig tetszenek az ilyen nyelvőrködő hozzászólások!Fától az erdőt.

anyátok 2009.11.09. 21:05:52

Egyébként K.I. szeint nem az országon, hanem a közbeszéden uralkodnak a rasszista témák. Hááát - olvassátok csak végig a blogokat!

Egyébként tényleg világpolgárnak, főként európainak vallja magát, megvan a véleménye szűlőhazájáról, s élettöténetét nézve, beláthatjuk, némi joggal.

nyekk 2009.11.09. 21:06:57

A Kertész féle szellemiségű judeoszociliberális banda 8 (20) évig ide rondított, és átmenetileg egy óriási sz.rkupaccá tették az országot.

Kertész fintorog Berlinben, és úgy tesz, mintha valaki más lett volna a tettes.

Celtic 2009.11.09. 21:09:00

@nyekk: Bocs, de az eveket nem ugy merjuk, mint az orat, vagyis nem mod 12, szoval a 20 ev nem egyenlo este 20 evvel.

anyátok 2009.11.09. 21:14:39

@kvadrillio:
"Ja, és a cocilizmusban is sok nagyon jó könyvet olvastam."

Rozsdatemető, Macskajáték (kisregény),stb., néhány Moldova, (Szent Imre herceg indulója, stb.) Most nem jutmás az eszembe.
A cocilizmus nagy érdeme, hogy mindezeket - és sok magyar és nem magyar klasszkust - bagóért tudtam megvenni a semmi kis pénzemből, ami vtolt, vagy inkább nem volt.
Ma bezzeg...

vizu · http://www.freeweb.hu/szavaiistvan/ 2009.11.09. 21:18:17

Nyilván el kéne olvasnom az eredeti szöveget, de annyira azért nem izgatott fel az eset. El vagyok foglalva konkrét ügyek megoldásával, ebben a baksis-közbeszerzés-stb. alapú hazámban. Nem mennék most bele abba a mély elméleti kérdésbe, hogy ez akkor balkáni világ vagy nem balkáni- csak elképedésemnek szeretnék itt hangot adni, hogy a hozzászólásokban nem a balkániság vagy nem balkániság van a középpontban.

anyátok 2009.11.09. 21:20:41

@nyekk:
Fintorgok ám én is. Sőt, úgy látom, Te is. Talán irígyled? Nagy pénz ám a Nobel díj!Berlinben is!
Egyébként Rád is fintorgok, mert ezek szerint itt mindenki judeoszocilibsi, aki nem tudta a nemjudeostb. bandát beszavazni a kétharmadosba.

léthé (törölt) 2009.11.09. 21:25:57

@anyátok: www.welt.de/die-welt/kultur/literatur/article5116030/Ich-schreibe-keine-Holocaust-Literatur-ich-schreibe-Romane.html

Jól fordított az MTI berlini tudósítója, csak nem ment át az interjú teljes szövege a kiadásba, pedig szokás szerint a teljes szöveg helyre tes sok mindent, bár nem is Neked szól ez, hanem a "fröcsögőknek", akik mérgesek-haragszanak mindig...
Kertész nagyszerű könyveket írt-ír
Az élet nehéz

M1rage 2009.11.09. 21:30:36

@anyátok: Előre bocsátva: nem érdekel Kertész, sem a szövege. De amit Te előadsz itt arról, hogy kinek hogyan kellett volna viselkednie egy világban - amit Te maximum anyád szoknyája mellől láttál - legalább szánalmas, de inkább képmutató.

Nyilván te egy tipikus okostojás vagy, aki mindig leghátul áll a balhéban, de a leghangosabban ugat előre. Aztán mikor kezdődik a buli, akkor meg ordibálsz, hogy "előre fiúk", és szépen lebújsz az asztal mögé.

És mivel nem nézek vissza ide többet, ezért pont lesz@rom a gyengeelméjű válaszodat is.

Egy sz@rszagú vicc vagy, az életeddel együtt.

mrs. white 2009.11.09. 21:32:39

Alapvető fogalmakat kellene tisztázni. Zsidó akkor most az egy vallás vagy egy nép. Ha vallás akkor mindenki olyan vallást választ amit csak akar akár Izraelben. Ha vallása miatt elüldözték valahonnan vagy őt vagy őseit (mármint egy zsidónak) akkor lehet annyira hálás az őt befogadó nemzetnek, hogy nem csak a nyelv megtanulásával asszimilálódik hanem részben annak kulturájával is azonosul és nem fikázza a többségi társadalmat folyamatosan. Szép dolog az összetartás de mi lenne ha vicc kedvéért mondjuk a heti hetesben legalább egy nem zsidó is volna, vagy a bankár szakmában is számarányuk szerint lennenek és nem így felül replezentálva. Mielőtt valaki zsidózáson kapna,valóban egy tehetséges sokra hivatott nemzet vagy vallás, mert szerintem ezt még ők maguk sem rakták össze. Abban hogy Nobel díjasok tömkelege került ki innen nyílvánvalóan sok nem zsidó származású tanár stb munkája is benne van. A 30-as években azt mondták hogy a MAGYAROK ( nem zsidók) az ufóktól származnak mert ilyen bonyolult nyelvet és ennyi világszivonalú zsiniális túdóst másképp nem lehet megmagyarázni. Ennyit egy előző hozzászóláshoz ami a zsidó tudosok és a hülye magyar pórnép kapcsolatát feszegette. A magyarság azért olyan amilyen mert olyan hogy echte magyar már nem is létezik. A történelem során rengetegszer kellett benépesíteni és a genetika meg az evolució okán minden egyes keveredésből általában erősebb okosabb egyed jön ki, mert a túléléshez szükséges pozítív dolgok öröklődnek. Ebben az itt élő zsidóság is egy igen fontos láncszem, amit jó lenne ha mind a zsidóság mind a magyarság észrevenne. Például az szdsz is észrevehett volna, azzal hogy a cigányokat homoszexulisokat kritikátlanul tolja maga előtt védőpajzsként azzal nem segíti a zsidóság elfogadottságát, viszont azzal hogy normálisan kormányoz nem veri szét az oktatást, a gazdaságot, egézségügyet stb., mind a saját mind a fent említett kisebbségeknek jót tett volna. Kertésszel ugyanez a helyzet. Legyünk rá büszkék, hogy Nobel díjas. Ő legyen büszke arra, hogy magyar és ezen a csodálatos nyelven írhat. ( A sovinizmus vádját elkerülendő van egy tolmács ismerősöm aki azért tanult meg magyarul mert szerinte csodaszép hallani ahogy a magyarok beszélnek egymással, -minha énekelnének- arról nem beszélve hogy 7 beszél nyelv után azt mondta hogy itt mindenki zseni aki beszéli mert annyira bonyolult.) Ha egy zsidó nem szereti a magyart a holocaust miatt akkor ne feledje egy magyar nem biztos hogy szereti a zsidót mondjuk Rákosi és a slepje miatt. A szlovákok meg Szvatopluk miatt és ezt a végtelenségig lehet sorolni, de ez egy másik történet.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.11.09. 21:39:06

@jennings: sajnos éppen harcoltak a Don-kanyarban, vagy hadifogságban, hadikórházban voltak-e már, nem tudom, de olyan távol voltak, hogy nem lehettek részesei a deportálásnak. A dédapám ezzel szemben bújtatott egy zsidót a borospincéjében, amíg az le nem jött onnan, és önként nem jelentkezett, dédapám javallata ellenében. Nem jött vissza.

Ennek ellenére NEKEM SEMMI KÖZÖM AZ EGÉSZHEZ. Bármennyire próbáljátok is sulykolni, bármennyire is próbáljátok a permanens bűntudatot ránk erőszakolni: nem fog menni. Emléknap Nobel-díjas film hátán, egyik megemlékező menet a másik után: nem fog menni.

jennings 2009.11.09. 21:52:05

@mrs. white:
hogy te milyen ostoba vagy... ez egyszerűen elképesztő...

ndb 2009.11.09. 21:55:25

@jajjnemár: Sajnos nem félrefordítás. Olvastam az eredeti németet, és tényleg mondta ezt a sok f.ságot, hogy zenét csak fürdőben tudott hallgatni, meg hogy balkán, meg hogy nem olvasott egy könyvet sem...
Azért mondja most, hogy "azt nem is mondta", mert rájött, hogy mekkora ostobaságokat beszélt.

Pont ezek a nevetséges megnyilatkozások hiteltelenítenek el olyan, egyébként teljesen jogos igényeket is, hogy pl. a holocaustot fel kéne már rendesen dolgozni.

Amúgy nagyon nem értek egyet azokkal, akik hárítani próbálják a magyarok, mint nemzet felelősségét a holocaust-tal kapcsolatban. A magyarok szemlehunyása, nem egyszer aktív segítsége nélkül nem történt volna meg ez a szégyen.

Persze ugyanúgy rühellem a másik oldalon azokat, akik Trianont próbálják elbagatellizálni.

jennings 2009.11.09. 21:57:21

szerencsére, már nem harcoltak... volt, aki sajnos ott pusztult, aki meg túlélte, vagy fogságban volt (pár tízezer), vagy már hazatért 1944 tavaszára... hogy aztán itthon mit csinált... azt nem tudom... dédapád meg tisztességes volt... azzal szerintem nincs gond, hogy neked semmi közöd az egészhez... azzal van a gond, ha egy ország próbál úgy csinálni, mintha semmi köze se lenne a saját történelméhez...

Joe84 2009.11.09. 22:04:28

@köcsögömszéken: Azért, mert a kezébe nyomtak egy Nobel-díjat még tehetségtelen zsidó marad. Nem mondom, hogy magyar, mert nem az és magát sem tartja annak.

Azért ezek a "zsírmagyarok" is adtak pár Nobel-díjast (Szent-Györgyi, Békésy), bár köztudott, hogy 90%-ban ezt a zsidók osztják egymásnak.
Számtalan magyar tudós van, aki nem kapta meg (lehet, hogy azért mert nem volt zsidó).Irinyi, Puskás, Bánki, Csonka, Kandó... stb.

Azért örülök, hogy ilyen véleménnyel vagy erről a befogadó népről, amely rengeteg kiváló tudóst adott a világnak, még ha a zsidók nem is méltatták őket Nobel-díjra, de azt csak osztogassák egymásnak, néha olyan tehetségtelen senkiknek is mint imre kertész.

burleszk 2009.11.09. 22:10:40

Csak kapkodom a fejem itten.
1. Miért gondolja a kommentezők egy része, hogy a poszt kapcsán a holokausztról kell hirtelen felindulásból vitát nyitni?
2. Kertész fején találta a szöget, még nem is tud róla...:-)igen Magyarország "balkáni", amennyiben itt is a balkáni országokban még divatos mutyizásra és korrupcióra gondol.
3. Egyébiránt nem támogatom ezt a jelzőt. A Balkánon is van sok szeretnivaló, pl. a zene. Ott is élnek jóravaló, tehetséges emberek, ne sértsük meg őket.
4. Kertész kicsit eltévedt az időben...már ami azt illeti, hogy "Magyarországon a szélsőjobb uralkodik". Mit szól ehhez pl. a jelenlegi miniszterelnök? És az "uralkodó", vagyis a kormánypárt?
hehe :-)))

ndb 2009.11.09. 22:19:27

@burleszk: Pl. azért, mert Kertész beszélt a holocaustról...
Szóval én meg azért kapkodom a fejem, hogy valaki tök tájékozatlanul miért kommentel...

burleszk 2009.11.09. 22:22:13

@ndb:
Jaj, drágám, Kertész ÍRT a holokausztról. Ezért kapta a Nobel - díjat.
(Herta Müller pedig a kommunizmusról írt. Azért kapott Nobel- díjat.)
Ám ez a poszt nem erről szól.
Elolvastad?

jennings 2009.11.09. 22:26:20

@Joe84: köztudott... a svéd zsidók...

ndb 2009.11.09. 22:27:01

@burleszk: "Saját irodalmi munkásságáról szólva kijelentette, hogy a holokausztról írt, mert - mint fogalmazott - át kellett élnie és át tudta élni a XX. századnak ezt az egyedülálló tapasztalatát, volt Auschwitzban és volt Buchenwaldban. "De nem holokauszt-irodalmat írtam, hanem regényeket" - tette hozzá, utalva arra, hogy hivatásos írónak tekinti magát."

Szerintem többet írtam bele, mint te, és tudtommal nem keféltünk, úgyhogy ne hívj drágámnak.
Ide jössz tájékozatlanul, okoskodsz, és még neked áll feljebb...

burleszk 2009.11.09. 22:34:02

Mit nem csináltunk?!!! :-))
Aszta.....Még jó!
........

Akkor most elmagyarázom: a poszt előménye a Kertész - interjú. Ám az nem azért verte ki a biztosítékot, mert a szerző saját irodalmi munkásságát méltatta, hanem azért, mert arrogánsan, lekicsinylően nyilatkozott szülőhazájáról és annak fővárosáról.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.11.09. 23:12:03

Off topic

Apróhirdi

Sokgenerációs családi hagyományaimnak megfelelően és lehetőségeim szerint szívesen bújtatok üldöztetés esetén (sorrend tetszőleges) magyar zsidót, kommunistát, szélsőséges hazafit egyaránt, de szükség esetén palesztint és örményt is szívesen látok. Kivételt képez a publikált irodalmi munkásság, illetve a nyilvánvaló unszimpátia.
Fontos: nem egyszerre.

Gregor Elmarsson 2009.11.10. 18:26:45

@jennings: egyik nagyapám Németországban volt közkatona, ott esett amerikai fogságba, a másik meg tizennégy évesen próbált nem foglalkozni a háborúval, és tanult, mert diák volt. Az egyik nagyanyám várta az egyik nagyapám, a másik meg álmodozott róla, hogy egyszer férjhez megy.

Ja, aztán jött a kommunizmus, és elvették mindkét család házait, földjeit stb. Ja, hogy ugyanazok a keretlegények lakoltatták ki őket, akik a zsidókat is a vonatra tették? Akik az Andrássy út 60-at először a Hűség Házaként ismerték meg?

Szóval bocs, de a zsidóüldözés és a deportálás nem az én sztorim, nem az én múltam. Egyébként meg még ha nyilas is lett volna bármelyik felmenőm (de NEM volt, mert gondolkodó család vagyunk, akik hagyományosan lesajnáljuk a szélsőségeseket), fiúként, unokaként, dédunokaként akkor sem lennék felelős az apám, nagyapám, dédapám vétkeiért.

Szélfoszlány (törölt) 2009.11.10. 21:41:34

@tanító: A holocaust égőáldozatot jelent, a holttestek elégetése miatt használják ezt a szót.

Én csak annyit mondtam, hogy Magyarországon nem volt holocaust, illetve a független magyar kormány nem vett részt ilyesmiben.

Magyarország német megszállása után (1944 március) pedig valóban
jelentős mértékű deporálás történt, sok magyar állampolgárt elvittek külföldre táborokba.
Ezek között különösen sok zsidót.

Ezek alapján a holocaust annyiban magyar tragédia, hogy a német megszállás és a magyar állampolgárok deportálása és megölése tragikus volt számunkra.

Szélfoszlány (törölt) 2009.11.10. 21:49:41

@Megfigyelo: De volt. Sok nem-zsidó magyar Nobel díjas volt.

Nézz utána!

öregmogyi 2009.11.11. 09:49:08

@attila1: És már a 60-as években is leépülőben volt a kis tolvaj, ugye? Nagyon elnéző vagy a magyargyűlölőkkel. Ki is a szarházi?

salsa kapitány 2009.11.11. 17:58:28

az én dédapám órásmester volt, és amikor dachauba került ott az ss tisztek óráit kellett javítania. a többi fogoly irigykedett rá kivételes helyzete miatt, és úgy hívták, hogy a "büdösórászsidó". még rommel is hozzá küldette az óráját. végül a szövetségesek ölették meg egy korábban angliába szökött lengyel különleges osztagossal, mert ezzel akarták megakadályozni, hogy a németek pontos óráikkal összehangolt támadásokat indítsanak. mindenkinek megvan a maga története.
süti beállítások módosítása