A téli hóviharok, és az akkori napi átlag 90 centi hó okozta közlekedési problémákból okulva a Magyar Államvasutak a júliusi hőségre hivatkozva minden vonalon lelassította a kötöttpályás hazai helyközi tömegközlekedést. Az expressz vonalakon (140-160 km/h) felére csökkent az utazósebesség, míg a lassab vonalakon 20-40 km/h-ra mérséklődött az addigi 60-90 km/h. Ám itt nem áll meg a MÁV, óvatossági intézkedéseket terveznek mind a négy évszakra.
(Nem mindenki figyel a meleg okozta veszélyekre.)
Sajtóközleményükből kiderül, hogy idén ősszel hasonló korlátozásokat vezetnek majd be, ugyanis eddig is problémát okozott a lombhullató fákról az őszi hidegben sínekre került tömérdek száraz levél. Rengeteg járat elakadt, Intercity-k siklottak ki, mint ahogy mindannyian emlékezhetünk rájuk. Tavasszal, pedig a túlburjánzó természet sínekre hajlása okozta problémákat fogják a lassításokkal kiküszöbölni.
Ehhez kapcsolódó hír, hogy Franciaországban és Japánban pedig teljesen le kellett állítani a szupergyors vonatok közlekedését, ugyanis a 33 fokos kánikulában eldeformálódtak, több helyen pedig felpúposodtak az ócska minőségű, több évtizedes sínek. "Nálunk az nem eshet meg, hogy a kedves utas ne jusson el oda ahová akar, minden járat indul, nem feltétlenül menetrendszerűen érkeznek, de mennek, és ez a lényeg." - reagált a nyugati tömegközlekedés szánalmas megbénulására Andrási Miklós, a MÁV vezérigazgatója.