Az idei év turisztikai szlogenje: „Menj anyádhoz, és főzess vele pörköltet!”, 2009-et ugyanis a gazdaságiválság-turizmus esztendejének nyilvánították - jelentette be vasárnap Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára.
A Magyar Turizmus Zrt. a szakállamtitkársággal és a turisztikai szakmával egyetértésben minden évben egy kiemelt téma köré csoportosítja marketingtevékenységét. Így 2006-ban a bor és gasztronómia, 2007-ben a zöld turizmus, 2008-ben pedig vizek évét rendezték meg. A mostani kampány célja Magyarország válság által leginkább sújtott területeinek megismertetése a külföldi utazóközönséggel, a szülőknél töltött vendégéjszakák számának növelése, valamint a marhahús-fogyasztás népszerűsítése - foglalta össze a kezdeményezést a szakállamtitkár.
Annak ellenére, hogy a marketingre fordítható költségvetés 2009-ben sem változik, sőt, Kovács Miklós szavaival élve „némileg inkább nulla felé konvergál”, a Magyar Turizmus Zrt. reméli, hogy a Szülőknél Eltöltött Nyaralás Éve program ugyanolyan sikeres lesz, mint az eddigi tematikák. Az itthonmaradásra ösztönző turisztikai programcsomag egyebek között kedvezményeket is tartalmaz: „aki a szüleihez utazik, mentesül az április-május magasságában bevezetendő nyaralási adó (nya) alól” - ecsetelte Kovács Miklós.
A nya létezését később több kormányzati forrás is cáfolta, és hangsúlyozták: egyáltalán nincsen tervben a nyaralások családi összjövedelmen és az összkiadások mértékén alapuló, egykulcsos megadóztatása.